(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Het beursgenoteerde Canadese bedrijf Red Light Holland heeft grootse plannen om de wereld te veroveren met zijn ‘premium brand of magic truffles’. De victorie moet – hun naam eer aandoend – beginnen met de ‘legale recreatieve markt in Nederland’. Om de vaart er goed in te houden heeft de onderneming nu de bekende comedian Russell Peters ingehuurd als Chief Creative Officer!

Ander rood licht

Bij Red Light Holland denk je wellicht aan de Wallen en de dames van plezier die daar in het rode licht hun werk uitventen. Maar in dit geval heeft dat er geen zak mee te maken. Red Light Holland is namelijk (ook) een beursgenoteerd bedrijf uit de provincie Ontario in Canada.

Het legt zich naar eigen zeggen toe op ‘de productie, groei en verkoop (via bestaande smartshops en een geavanceerd e-commerce platform) van een premium merk magische truffels op de legale, recreatieve markt in Nederland, in overeenstemming met de hoogste standaards en in lijn met alle relevante wetten’.

De wereld veroveren met magische truffels

Even opletten nu. Vroeger waren paddo’s hier inderdaad legaal, maar nu niet meer want ze staan op dezelfde lijst 2 van de Opiumwet als cannabis. Wel kan je nog kweeksetjes kopen voor paddo’s, dat mag nog wel. Truffels daarentegen zijn wel legaal, hoewel de werkzame stoffen in zowel paddo’s als truffels weer verboden zijn. Kan je er geen touw aan vastknopen? Welkom in Nederland!

Terug naar de Canadezen, die via ons land dus de wereld willen veroveren met hun ‘magic truffle’. Om dat eens lekker aan te jagen die ambitie, heeft de onderneming nu de hulp ingeschakeld van de bekende komiek Russell Peters, niet toevallig een goede vriend van oprichter Todd Shapiro en eveneens een volbloed Canadees. In ruil voor een shitload aandelen van Red Light Holland zal Peters als Chief Creative Officer de ‘creatieve visie van het bedrijf ontwikkelen en implementeren’.

Daarbij moeten we volgens de heren denken aan marketing, adverteren, sociale media en ‘andere creatieve inspanningen’. En met 4 miljoen Twitter-volgers, 1,1 miljoen Facebook-likes, 1,06 miljoen YouTube-abonnees en 399.000 Instagram followers moet die Russell inderdaad wel een virtuele deuk in een pakje boter kunnen schoppen!

Eerste fase van ‘ontluikende industrie’

Het Canadese bedrijf wil met deze move ‘een groep talentvolle leiders samenstellen die nodig is om de business en herkenbaarheid van het merk op te bouwen in de vroege fase van deze ontluikende industrie’. Het lijken wel teksten uit de cannabiswereld van pak’ m beet acht jaar geleden toen onze groene revolutie op het punt van beginnen stond.

CEO Todd Shapiro is vanzelfsprekend ‘extreem blij’ met de komst van comedian Russel Peters. We laten het even in het Engels staan hóe blij hij wel niet is:

“We will lean on his savvy business skills, joyful quick wit, and his extraordinary ability to appeal to and connect with millions of people, to connect with end consumers, build strong brand recognition, and drive Red Light Holland forward towards its goal of becoming the most recognizable premium magic truffles brand on the planet”

Kick-ass

Uiteraard kan komiek Russell Peters zulke vleiende woorden niet onbeantwoord laten. Hij reageert inderdaad grappig op bovenstaande woorden en wel met deze:

“I’ve enjoyed watching my buddy Theodore Shapiro’s evolution from a fearless radio show host to a family man, and now, the CEO of Red Light Holland, a publicly-traded company, in let’s face it – a kick ass sector! I’m elated to be a part of this team. Seriously, I’m very happy… even if it means I have to start calling Todd by his real name now”

Nou ja, we wachten het allemaal maar geduldig af en zijn benieuwd wanneer we de eerste magische truffels van Red Light Holland daadwerkelijk in de schappen van de Hollandse smartshops zien liggen…

(advertenties)