(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Na onder meer Heineken, Marlboro en Coca-Cola stapt nu ook de Nederlands-Britse multinational Unilever in de lucratieve CBD-markt. Via hun dochteronderneming Schmidt’s Naturals moet er nog dit jaar ‘CBD-infused’ deodorant op de markt komen!

 

Geen stigma meer, dus geld verdienen

Dat zelfs zo’n gigant als Unilever (51 miljard euro omzet vorig jaar) nu in de legale cannabismarkt stapt – waar we voor het gemak CBD dan maar onder schuiven – is een duidelijk signaal dat de vooroordelen er nu echt wel definitief vanaf zijn. En er valt gigantisch veel geld te verdienen met CBD-producten, dat zal de beslissing ook bepaald de goede kant op geholpen hebben. Net als de federale legalisering van industriële hennep in de VS, eind vorig jaar.

Alleen al voor de VS – waar Unilever in 2017 Schmidt’s Naturals overnam – gaat men uit van 25 miljoen CBD-consumenten in 2025, goed voor een totale jaarlijkse marktomzet van 16 miljard dollar. ‘Unilever is dipping its toe into the cannabis space with one of its subsidiaries launching a CBD-infused product‘, kopt de zakelijke website Bloomberg dan ook over het nieuws van de CBD-deo’s. Een teentje dus, maar dat is alvast meer dan helemaal niks.


CBD-deodorant in tweeduizend Amerikaanse winkels

Michael Cammarata is de CEO van Schmidt’s Naturals, dat door Unilever is toegevoegd aan haar lijst met 400 ‘strong brands’. Volgens hem is “CBD waarschijnlijk het meest krachtige ingrediënt dat we de komende tien jaar gaan zien in de markt van persoonlijke verzorging”.

En hoewel Schmidt’s Naturals ‘onafhankelijk’ mag opereren van Unilever, speelde het moederbedrijf volgens Cammarata “zeer zeker een rol in de besluitvorming” om CBD-producten te gaan verkopen. In september moet die CBD-deo al in de winkels van Target liggen, in de VS dus. Daar is Target op Walmart na de grootse winkelketen, met bijna tweeduizend vestigingen!

CBD-deo, wie wil daar nou niet mee opstaan? [foto:  designkida/Shutterstock, beeld ter illustratie, het is dus niet de aangekondigde CBD-deo]

CBD-deo tegen geurtjes en scheerirritatie

Maar een CBD deodorant, waarom zouden we dat in godsnaam moeten gaan gebruiken? Bij Unilever zelf houdt iedereen vooralsnog de kaken stijf op elkaar, maar de baas van Schmidt’s wil het wel verklappen. Volgens hem helpt zo’n deo geurtjes te bestrijden (wat alle deo’s volgens ons primair doen, maar dit terzijde), en helpt het door zijn anti-ontstekingseigenschappen de irritatie van scheren te verzachten…

Of en wanneer de CBD-deodorant van Unilever naar Nederland komt is niet bekend.

(advertenties)