(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Het is altijd best grappig en interessant om te zien hoe buitenlanders ons nogal apart cannabisbeleid coveren in de media. Neem Euronews, een Engelstalige nieuwszender die op het hele continetn gratis te zien is. Geen verkeerde reclame dus voor onze nog steeds unieke coffeeshops als die tv-zender een reportage brengt met de aanlokkelijke titel ‘Dutch cannabis cafes see rise in business during COVID-19 pandemic’. 

Verveling en angst stuwen wietverkopen

Ook de eerste zin van het begeleidende artikel bij de video mag wat ons betreft ingelijst worden in het archief van de coronacrisis: ‘Customers stream in and out of coffee shops in The Hague, as the cannabis trade booms despite the current coronavirus restrictions’.

Ook weten ze bij Euronews te vertellen dat wij Nederlanders extra dol zijn op wiet en hasj om onze zenuwen/angst te kalmeren of om de verveling te verdrijven in de al 2 jaar durende pandemie. Vanzelfsprekend wordt er ook nog even verwezen naar de legendarische beelden van de ‘weed panic’, die uitbrak op de dag dat het kabinet besloot om coffeeshops ook mee te nemen in de volledige (eerste) lockdown, haha.

Aantal klanten stijgt flink tijdens pandemie

Hoe dan ook 90 procent van ons soort mensen schijnt evenveel of meer te zijn gaan blowen tijdens/dankzij het stekelige k*tvirus, volgens het Trimbos-instituut. En dan nu hoe ze ons zien over de grenzen, met o.a. medewerkers van de Haagse coffeeshops Cremers en No Limit, waar ze het aantal klanten van 300 à 350 voor de pandemie zagen stijgen naar 500 nu:

(advertentie)