(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

“We were terrified.” Aldus familieleden van de Australische twintiger die dacht dat het wel een leuke grap was om een familieverjaardag op te fleuren met een wiettaart, en dat dan tegen niemand te vertellen. Gevolg? Vier familieleden in het ziekenhuis!

 

Verrekte koekwaus

‘Family hospitalised after prank goes wrong’, kopt The Sydney Morning Herald in Australië. Dat kan je inderdaad wel zeggen ja, dat de grap verkeerd afloopt. Laatst is er iets soortgelijks in de VS gebeurd toen negen leerlingen van een basisschool in het ziekenhuis belandden nadat een jongetje ‘marijuana infused’ winegums (van zijn moeder) meenam naar de klas.

Maar dat was een jochie van pak ‘m beet zes jaar oud, in dit Australische geval gaat het om een man van achter in de twintig! Wat een mongool, om de beroemde filosoof Max Verstappen maar eens te citeren. Watskeburt?

Taart met fruit, slagroom en chocosnippers

Zondag was er een verjaardagsfeestje inclusief lunch ergens in Melbourne. Dat was allemaal heel gezellig en zo – het is nog zomer in Australië, dat helpt ook – totdat het vermomde zwarte schaap van de familie zijn intrede deed, inclusief een lekkere taart.

“Iedereen had een geweldige tijd en er werd taart uitgedeeld als dessert, met fruit en slagroom en van die leuke kleine chocoladestukjes eroverheen gestrooid”, zo vertelt een vrouwelijk familielid dat anoniem wil blijven aan radiostation 3AW. “En toen bleek dat die chocolade wiet bevatte!”

Ze vertelt ook dat de familie later ontdekte dat een van de familieleden, een man in zijn late twintiger jaren, de wietchoco op de taart had gedaan omdat hij “dacht dat het de familieverjaardag zou opvrolijken”. De edibles had ie via een maat in de VS gekregen, zei hij ook nog.

Vier familieleden in het ziekenhuis

De vrouw gaat verder op 3AW: “Het effect was niet direct merkbaar, maar dat weet ik wel van edibles dat die zo werken. Ik heb alles geleerd over wiet en edibles. Binnen een uur kreeg ik last van een opgezwollen keel en duizeligheid, binnen drie uur werden ikzelf en drie familieleden opgenomen in het ziekenhuis met een overdosis.”

De vrouw, een vijftiger, kreeg adrenaline toegediend en moest worden behandeld voor anafylaxie, ofwel voedselallergie. “Blijkbaar ben ik allergisch voor wiet of wat het dan ook was in die enorm hoge dosis.”

De drie andere voornaamste lijdende voorwerpen van de verjaardagsgrap moesten “echt vreselijk overgeven”, waaronder de moeder van de radiobeller die al in de tachtig was! Geen wonder dat ze daar terrified waren op die verjaardag…

(advertenties)