(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Hoewel het hard gaat met de legalisering van cannabis in de VS is één ding jammer: je mag het nergens in het openbaar – en zeker niet daar waar je je cannabis koopt – consumeren. Maar voor elk probleem is er wel een oplossing en in Los Angeles is er nu een heuse ‘Amsterdam style coffeeshop’ open gegaan: Hitman Coffee.

Besloten kunstgalerij

Hitman, hitman… waar ken ik die naam van? Wellicht van Hitman Glasses, een bekende merknaam in het snel groeiende wereldje van dabbing, ofwel het roken/dabben van concentraten (hasjolie). De grote man achter dit bedrijf is Doug Dracup – ook bekend van de Chalice Cup – en hij heeft nu dus iets slims bedacht om het verbod op ‘on site consumption’ van legale wiet te omzeilen: een privé-kunstgalerij!

In de ruime, hippe loftachtige galerij gebeurt echter nog veel meer. Het stikt er van de evenementen beter gezegd; uiteenlopend van kunstexposities, comedy nights, medicated brunches tot dance feestjes, stonede yoga en industry panel conversations. Kortom, leuke dingen voor de mensen en al helemaal omdat je er in ‘een veilige omgeving’ dus ook mooi cannabis mag consumeren!

Het kost wat, maar dan…

Nadeeltje: het lidmaatschap van de privéclub kost 20 dollar voor één avond en een hele maand lekker lui blowen in Hitman CoffeeShop maakt je 400 dollar armer…

En dan koop je voor dat geld dus nog geen grammetje wiet mensen, want het concept is volledig BYOB (bring your own bud). Juíst omdat deze ‘coffeeshop’ geen wiet verkoopt mag er geblowd worden, snap je?

Maar feit blijft dat bedenker Doug Dracup in ons eigen Amsterdam de inspiratie opdeed voor zijn baanbrekende concept. Tegen website Merry Jane zegt hij: ‘Ik begon te denken: goed, wat is een coffeeshop nou eigenlijk? Buiten de verkoop om draaien Amsterdamse coffeeshops daadwerkelijk om atmosfeer, de ervaring. De wiet is het accent. Je weet dat het er is maar je hoeft het niet daar te kopen.’

Tweede ‘Amsterdam coffeeshop’

En dus moet er ‘content’ zijn om mensen naar binnen te lokken. En dat lukt prima met onder meer een maandelijkse comedy-avond met Kevin Nealon en een host van Bong Appetite, de cannabis kookshow van VICE. De tent zit nu al altijd vol eigenlijk.

En dat betekent naar goed Amerikaans gebruik dat er nu al plannen liggen voor een tweede ‘Amsterdam-style coffeeshop’. Die moet volgens Doug “What I’m going for is to have the Hitman brand be a symbol of responsible consumption in a totally safe space” Dracup – nog dit jaar de deuren openen in Orange County, eveneens in Californië…

Delen via
Lekker bezig!
(advertenties)