(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Het is niet de eerste en het zal zeker niet de laatste beroemdheid zijn die in de cannabis stapt. Maar Jay-Z, die bij gaat klussen als chief brand strategist bij het Californische wietbedrijf Caliva, is wel de bekendste en rijkste entertainer die zich verbindt aan wiet!

 

Voor het geld hoeft Jay-Z het natuurlijk niet te doen. Zelf bulkt ie er met 1 miljard dollar netto al zodanig van dat hij het never nooit niet meer opgemaakt krijgt, en dan is de 49-jarige Amerikaan ook nog eens getrouwd met Beyoncé. Nee, Jay-Z stapt in de wiet vanwege maatschappelijke redenen: hij wil mensen gaan helpen!

Happy plants, happy people

Eerst maar eens dat Caliva, het bedrijf dat Jay-Z heeft binnengehaald als chief brand strategist, ofwel de merkbewaker van deze onderneming die streeft naar ‘happy plants’ en ‘happy people’. Dat doen ze dus met name in Californië, met o.a. 250 verkooppunten, wietkwekerijen en meer dan 600 medewerkers. Niet slecht voor een toko die pas 4 jaar bestaat.

Eén van de vele cannabis verkooppunten van Caliva in Californië…

Met Jay-Z zetten ze zich natuurlijk in één klap op de cannabiskaart, tot ver buiten hun thuisstaat Californië. ‘He will play a crucial role driving creative direction, outreach efforts and strategy for the brand’, zegt Caliva zelf over hun beroemde nieuwe medewerker.

Jay-Z met zijn vrouw, de ook niet bepaald onbekende Beyoncé… [foto: Sky Cinema/Shutterstock]

Drugsgevangenen en legalisering cannabis

Voor Jay-Z is met name ook het sociale aspect belangrijk in zijn nieuwe freelanceklus. ‘In zijn positie zal Mr. Carter focussen op de economische participatie van burgers die terugkeren uit gevangenschap – velen daarvan zien niks terug van de geldelijke voordelen van legalisering – door middel van pleitbezorging, job training en de algehele ontwikkeling van werknemers en arbeidskrachten’, verklaart Caliva.

De muzikant heeft een meerjarig contract op zak als hoofdstrateeg bij Caliva. ‘Samen hopen we de discussie rondom cannabis vorm te geven, gelijkheid en eerlijkheid te bevorderen in de ontwikkeling van de industrie, bewustzijn te promoten voor de vele mogelijkheden en voordelen van wiet en de consumenten kracht te geven om cannabis te gebruiken waar, hoe en wanneer zij dat willen’, aldus het bedrijf.

Verbazingwekkend

Uiteraard spreekt Shawn ‘Jay-Z’ Carter zelf ook wel wat aardige woorden over zijn nieuwste deal. “Alles wat ik doe wil ik correct en op het hoogste niveau doen. Met alle potentie in de cannabisindustrie, Caliva’s ervaring en ethos maakt het ze tot de ideale partner voor dit avontuur. We willen iets verbazingwekkends creëren, plezier hebben in het proces, goed doen en mensen op sleeptouw nemen gedurende die trip.”

[openingsfoto:  landmarkmedia/Shutterstock]
(advertenties)