- World Soil Day: onze beste kweekartikelen over aarde
- Video: introductie in kweekmediums | aarde, kokos en hydrologische bodems
- Wat zeggen de experts over zes jaar legale wiet in Canada?
- Bubba Diesel van dichtbij & gezonde stekken en zaailingen
- CannaTommy vindt opnieuw schimmel in zijn Bedrocan wiet
- Aftellen naar hét cannabis congres van 2024, op een iconische plek
Method Man lanceert ‘TICAL’ cannabis in 5 ‘zwarte coffeeshops’
Vorige zomer begon rapper Method Man – wereldberoemd geworden met de Wu-Tang Clan – in Californië zijn eigen wietmerk TICAL, vernoemd naar zijn debuutalbum. De zaken gingen sindsdien voorspoedig en deze week breidt de 51-jarige Amerikaan zijn handel uit in de staat Michigan. Dat gebeurt echter op een bijzondere wijze: zijn wiet zal alleen te koop zijn in vijf dispensaries die eigendom zijn van zwarte mensen.
Taking Into Consideration All Lives
Dinsdag lanceert Method Man – echte naam Clifford Smith – middels een voorgedraaide joint met de poëtische naam ‘Sweet Island Skunk’ zijn cannabismerk TICAL dus ook in de staat Michigan. TICAL is de naam van zijn debuutalbum uit 1994 en die letters staan voor ‘Taking Into Consideration All Lives’.
En die boodschap draagt de rapper en levenslange pleitbezorger voor vrije wiet ook weer uit, aangezien het vooral zwarte mensen in de VS zijn geweest die slachtoffer werden van de jarenlange war on drugs. Zo had (en heeft) de zwarte Amerikaan vijf keer zoveel kans om gepakt te worden op het bezit van wiet dan een witte burger. Ook in de gelegaliseerde cannabisindustrie is het hard zoeken naar zwarte zakenmensen, in de staat Michigan bijvoorbeeld is nog geen drie procent van de dispensary of wietkwekerij eigenaren niet-blank.
TICAL en Glorious Cannabis, een perfecte mix
Tijd dus voor actie dacht Method Man, die voor zijn nieuwste avontuur samenwerkt met wietteler Glorious Cannabis Co. uit Rochester Hills. Dat bedrijf voert trouwens best een coole slogan: ‘We know this plant is glorious and we wanted to bring back old school hard work, patience and pride to cultivation. We cut buds not corners.’
Al in juni vorig jaar, toen Method Man begon met zijn TICAL-wiet, zei hij al dat de onderneming prioriteit zou geven aan samenwerking met zwarte (en andere mensen van kleur) zakenlui in de legale cannabisbranche. Bovendien zit het favoriete muzieklabel van de rapper in Michigan: Motown. En die funk/soul heeft de muziek van de New Yorker stevig beïnvloed zoals we weten.
Vandaar dat mede-eigenaar van TICAL Nathaniel Vereen de lancering van hun wietmerk in deze staat een ‘perfect mix’ noemt in de media. ‘De aanpak en boodschap van ons bedrijf komt overeen met de diverse, arbeidersmensen van Michigan, het soort mensen waarmee Method Man opgroeide.’
Alleen te koop in ‘zwarte’ cannabiswinkels
En precies daarom zal TICAL cannabis in vijf door zwarte mensen gerunde dispensaries in de stad Detroit worden gelanceerd: Remedy, House of Zen, House of Mary Jane, West Coast Meds en Viola. ‘We weten dat African Americans en veel mensen van de verschillende (gekleurde, red.) gemeenschappen in Michigan het erg moeilijk hebben om op de gereguleerde cannabismarkt actief te worden’, zegt Vereen.
Manager Alexandria Weathersby van de medicinale cannabis dispensary House of Zen is ‘vereerd’ dat ze uitgekozen is voor de productlancering. ‘Het is geweldig, om dat waar het merk voor staat. Method Man bekommert zich om de gewone mensen. Het is een harde industrie voor minderheden in het algemeen.’
House of Dank
Behalve in de 5 ‘zwarte dispensaries’ in Detroit, zullen de TICAl voorgedraaide joints ook verkocht worden in de acht vestigingen van House of Dank. Die zijn door Method Man uitgekozen vanwege hun toewijding aan de gemeenschap en sociale gelijkheid-programma’s.
Het team van TICAl en de kwekers van Glorious Cannabis hebben al maanden samengewerkt aan het ontwikkelen van nieuwe strains, waarbij ze willen dat die ‘authentic to the brand’ zijn, ofwel passen bij Method Man en zijn missie. De uitverkoren wietsoorten zullen in kleine hoeveelheden worden geteeld en in gelimiteerde hoeveelheden verkocht worden.
(advertentie)