(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Wat hebben de manager van Justin Bieber, actrice Alyssa Milano, popicoon Will.i.am en de Duitse wereldkampioen voetbal Mario Götze – tegenwoordig in dienst van PSV – met elkaar gemeen? Nou, ze hebben allemaal geld geïnvesteerd in de Europese cannabis start-up VAAY!

Beroemdheden investeren in Duitsland

VAAY is een populair Duits CBD-merk dat vorige week ook gelanceerd is in Groot-Brittannië door moederbedrijf Sanity Group. Tegelijk met de Britse invasie maakte het bedrijf bekend dat het 4,8 miljoen dollar aan extra investeringen heeft opgehaald bij een serie Amerikaanse en Europese beroemdheden.

Will.i.am is ‘groot fan’ van innovatieve bedrijven zoals de Duitse cannabis start-up Sanity Group waar ie ook met liefde in investeert… [foto: Martin Hristov/Shutterstock]

Dat helpt natuurlijk altijd qua publiciteit nietwaar, als je er een paar fameuze namen tegenaan kunt gooien als relatieve nieuwkomer op de cannabismarkt. En het zijn ook niet de minsten die met hun geld instappen bij het in Berlijn gevestigde bedrijf. Wat te denken van Black Eyed Peas voorman Will.i.am, de Amerikaanse actrice Alyssa Milano, model Stefanie Giesinger en de Duitse topvoetballer die ooit in een WK-finale scoorde en tegenwoordig in Eindhoven te bewonderen is: Mario Götze.

29 miljoen dollar opgehaald in 2020

het imposante rijtje beroemdheden voegt zich bij eerdere investeerders zoals Scooter Braun, die we beter kennen als de manager van Justin Bieber. Hij stopte in februari van dit jaar al poen in de sinds 2018 actieve Duitse start-up.

In totaal haalden oprichters Finn Hänsel en Fabian Friede met hun Sanity Group zodoende al 29 miljoen dollar op bij investeerders in 2020. ‘It is the highest level of investment raised in Europe to date by any cannabis startup’, melden ze zelf trots in een persbericht.

Beide heren zijn momenteel via hun ‘fully licensed’ Sanity Group actief met 2 business units. Vayamed is een medicinaal cannabisbedrijf dat ‘toegewijd is aan de ontwikkeling van nieuwe behandelingen en pharmaceuticals’, en met Sanity Care richten de Duitsers zich op de consumentengoederenmarkt middels ‘wellbeing brand’ VAAY en het CBD cosmeticamerk This Place.

Met VAAY willen de Duitsers nu ook Groot-Brittannië veroveren…

Will.i.am is groot fan

De naar eigen zeggen ‘groeiende oorlogskas met investeringen’ a.k.a. al dat geld van de beroemdheden, zal door de Sanity Group worden gebruikt om strategische projecten aan te wakkeren die ‘mensen betere toegang geven tot medicinale en medisch-gerelateerde cannabisproducten’.

Investeerder, popicoon en jurylid van ‘The Voice’ Will.i.am: “Ik ben groot fan van innovatieve gezondheidsbedrijven, helemaal nadat ik het groeiende bewijs heb gezien dat op tafel komt rondom de hennepplant. Het team van de Sanity Group heeft de juiste aanpak gevonden en ze hebben kwalitatieve producten ontwikkeld om mensen te helpen.”

Finn Age Hänsel van Sanity Group is uiteraard blij met het geld én de bekende mensen. “Met steeds meer steun van beroemdheden veroveren we stormenderhand de Europese welnessmarkt.” Dat tonen de Duitsers inderdaad aan door in korte tijd zowel een tweede CBD-merk op de thuismarkt te lanceren (This Place) als voet op Britse grond te zetten met het lifestylemerk VAAY!

(advertenties)