(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Snoop Dogg, rap-superster en goed voor een onwaarschijnlijke 81 blunts… Per dag! Heeft zichzelf al bewezen als autoriteitsfiguur op het gebied van cannabis en een mediatraining hoef je hem ook al niet te geven. Dat bewees hij maar weer tijdens een bijeenkomst in Las Vegas…

Hij kwam in de casinostad samen met een boel zakenmannen van Pepsi bij CES, een technologiebeurs voor consumentenelektronica. Er werd hem gevraagd hoe hij snoop meme ruleszo lang populair bleef, zijn eigen wietsoort vers hield en hoe grote merken zoals Pepsi volgens hem zouden moeten reageren op de groeiende acceptatie van marihuana. Zonder blikken of blozen zei de Doggfather dat bedrijven die niet inspringen op de markt van legale wiet achter zullen blijven.

Niet cool genoeg

Snoop geeft toe dat sommige technologische bedrijven bijna niet zo ‘cool’ te krijgen zijn. Om dat wél te worden, zou een merk of product naar zijn mening iets met cannabis moeten gaan doen. “De merken moeten erin stappen en hun ding doen, zeker weten!”.

Eén van de Pepsi-mannen werd toen gevraagd of hij dacht dat zijn bedrijf dat wellicht zou doen. Als een echte PR-robot gaf hij antwoord: “Wij maken alleen niet-alcoholische dranken en snacks”. Diezelfde man zal waarschijnlijk vijf minuten na het eind van de bijeenkomst aan de rapper hebben gevraagd naar zijn lokale wietdealer in Vegas. Want als de potfather (s)preekt, luisteren zijn volgelingen echt wel aandachtig.

(advertentie)