(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Sommige samenwerkingen zijn simpelweg ideaal. De drie miljoen inwoners van de Canadese metropool Toronto kunnen sinds deze maandag behalve een warme hap ook wiet bij de deur laten bezorgen door Uber Eats. Het bekende ecommerce platform werkt hiervoor samen met ’s werelds grootste cannabiswebsite Leafly. Wat je noemt een échte joint venture!

Fraai verjaardagscadeautje voor Toronto

Tja, wanneer cannabis eenmaal uit de illegaliteit is gehaald is geen enkel plan bij voorbaat te gek. Wij kunnen voorlopig alleen nog maar dromen van zoiets als een maaltijdbezorger die ook een vette top kush afgeeft bij de voordeur, maar in Canada wonen verstandige mensen en daar kan het dus gewoon wel allemaal.

Sinds maandag 17 oktober – niet toevallig precies 4 jaar na de landelijke legalisatie van recreatieve cannabis in Canada – kunnen alle inwoners van 19 jaar en ouder nog eenvoudiger aan hun geestverruimende toetje komen. Je bestelt in de Uber Eats-app een top, joint, concentraat, vape of edible bij een lokale gelicenseerde cannabiswinkel en de lekkernij wordt vervolgens bezorgd door gecertificeerd CannSell-personeel van de retailer.

‘Dit is de eerste keer in de wereld dat cannabisbezorging beschikbaar komt op een groot ’third-party delivery platform’. Aldus het persbericht dat Uber en Leafly op de verjaardag van de Canadese legalisatie de wereld in slingerden.

Samenwerking bestrijdt zwarte markt en rijden onder invloed

‘Wij partneren met industrieleiders zoals Leafly – 120 miljoen bezoekers per jaar, red. – om retailers te helpen met het aanbieden van veilige, gemakkelijke keuzes voor mensen in Toronto die legaal cannabis willen kopen en het aan huis willen laten bezorgen. Dit zal helpen om de illegale markt te bestrijden en helpen om rijden onder invloed te verminderen’, zegt Lola Kassim, general manager Uber Eats Canada.

‘In de afgelopen jaren hebben we zwaar geïnvesteerd in onze bezorgdiensten en de selectie is enorm uitgebreid’, vervolgt Kassim. ‘Uber Eats is snel uitgegroeid tot een veelzijdig platform, dat gebruikt kan worden door diverse kleine en grote bedrijven.’ Overigens is die zwarte markt daarginds nog altijd goed voor meer dan de helft van alle wietverkoop en blijkt uit onderzoek dat 1 op de 7 blowers regelmatig binnen twee uur na consumptie van cannabis achter het stuur kruipt.

Cannabis shops zien kansen op meer klanten en omzet

Ook bij het van oorsprong Amerikaanse cannabis-informatieplatform Leafly is men in zijn nopjes met de spraakmakende samenwerking met Uber. CEO Yoko Miyashita: ‘Leafly steunt de cannabis marktplaats in Canada al meer dan vier jaar en we supporten meer dan 200 cannabis retailers in de regio Toronto. We zijn verheugd om met Uber Eats te werken om officiële verkopers te helpen met het bezorgen van veilige, legale cannabis naar mensen in de hele stad.’

Eén van de drie cannabisondernemingen die bij de start meedoen met Leafly is Hidden Leaf. De drie wietshops van deze keten in Toronto worden gerund door Marissa en Dale Taylor. ‘Hidden Leaf biedt sinds anderhalf jaar veilige, legale cannabis aan. Wij zijn een kleine zaak en dit partnerschip is een geweldige manier voor ons om ons bereik te vergroten en onze zaak in de stad te laten groeien. Net als bij de ervaring in de winkels, voldoen onze CannSell gecertificeerde medewerkers aan de lokale regels ten aanzien van cannabis transacties, inclusief het controleren van ID.’

Yep, legalisering van wiet is mooi voor de hedendaagse gemaksconsument, we zijn benieuwd of en vooral wanneer wij hier ook eens een Girl Scout Cookie kunnen bestellen bij Thuisbezorgd.

(advertentie)