(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

De cannabisindustrie in de VS is een legale business van 1 miljoen dollar per dag. De marketing ervan blijkt niet eenvoudig. Internetgiganten als Google en Twitter weigeren gesponsorde zoeklinks of tweets. Apple verbant  marihuanawinkels naar de app-store.

Het gevolg is dat cannabis entrepreneurs hard op zoek zijn naar creatieve oplossingen, meldt een Amerikaans reclamevakblad. De reclamewereld worstelt nog met de vraag hoe ze de regels rondom cannabis moeten uitleggen, zowel landelijk (nog steeds verboden) als per staat (veelal toegestaan om medicinale redenen en volledig legaal in 2 staten). “Maar zodra die regels uitgekristalliseerd zijn, na verwachting over een paar maanden, kan je een stortvloed aan steunbetuigingen annex advertenties  verachten van beroemdheden die nu al openlijk voorstander van legale wiet zijn”, voorspelt Jarrod Moses, ceo van United Entertainment Group. Denk aan acteur Woody Harrilson en countryzanger Willie Nelson bijvoorbeeld.

snoop-7Snoop Dogg wordt Michael Jordan van wietwereld!

“Snoop Dogg kan wel eens de Michael Jordan van de wietwereld worden”, zegt Nick Adler van lifestyle marketingbureau Cashmere Agency dat de rapper vertegenwoordigt. De muzikant heeft al vloei en een soort pen waarmee je kunt blowen – de G Pen – op de markt, maar zijn agent sluit niet uit dat zijn cliënt met een eigen wietsoort komt, zoals Jack Daniels zijn whiskey merk heeft. Nu al promoot de rapper een aantal wiet strains in zijn videoclips.

Apple is moedigt de verkoop van wiet via zijn iPhones niet bepaald aan, maar er is wel al een app te downloaden –  Weedmaps – wat feitelijk een soort consumenten overzicht is van waar je goede wiet kan krijgen in de medical dispensaries. Zoeken op Google en Twitter levert geen commerciële links op. Beide bedrijven weigeren commentaar te geven. Ondertussen is één vorm van reclame weer helemaal opgebloeid in Colorado: de ouderwetse mond-tot-mond reclame!

 

 

 

 

(advertenties)