(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Nu ook de zoetgevooisde hitmachine Justin Bieber met zijn eigen wietje op de markt komt, kunnen we zonder overdrijving stellen dat de emancipatie van cannabis voltooid is. Wiet zit met de voorgedraaide joints van Bieber – vernoemd naar zijn song ‘Peaches’ – definitief niet meer in het verdomhoekje. Nou ja, Nederland en België uitgezonderd natuurlijk.

Perziken roken met Bieber

Je zou bijna zeggen dat het tegenwoordig stoerder is om als bekende Amerikaan tegen wiet te zijn dan er voor. De lijst met celebrities uit de entertainment business die met een eigen cannabismerk op de proppen komen, is schier eindeloos.

En nu ook Justin Bieber onder de naam ‘Peaches’ meedoet kunnen we dus wel stellen dat het gedaan is met die war on drugs bullshit en dat wiet definitief mainstream is geworden. Wat je daar verder ook van zou kunnen vinden…

De voorgedraaide joints van Bieber zijn dus vernoemd naar een nummer van zijn laatste plaat die eerder dit jaar verscheen: Peaches. Laten we dat eerst maar eens bekijken dan, zoals al 400 miljoen mensen voor jou hebben gedaan sinds 19 maart:

Leuk hè, dat refreintje “I got my peaches out in Georgia. I get my weed in California.”

Bieber wil helpen cannabis te destigmatiseren

De Canadees werkt voor zijn eigen wietje innig samen met het in Los Angeles gevestigde cannabisbedrijf Palms. De onderneming die gespecialiseerd is in 7-pack prerolled joints (à 32 dollar), heeft naar eigen zeggen als doel ‘to elevate the stereotypical “stoner” experience by providing a sophisticated and thoughtful product fit for a night on the town or a quiet evening at home’.

Nou dat gaat met de Bieber aan boord wel lukken ook. Financiële details over de samenwerking tussen Justin Bieber en Palms zijn niet bekendgemaakt. Wel reageert de zanger via email op zijn nieuwste zakelijke avontuur. “Ik ben een fan van Palms en wat zij doen door cannabis bereikbaar te maken en het te destigmatiseren – met name voor de vele mensen die het behulpzaam vinden voor hun mentale gezondheid.”

Drugs en demonen

Ook over dat laatste kan de Bieber (27 inmiddels) uit eigen ervaring meepraten. Hij is ook vrij open over het feit dat de druk van het kindster zijn en drugsgebruik (wiet, codeïne, MDMA, paddo’s) hem zelf de nodige mentale gezondheidsproblemen opleverden, al dan niet mede veroorzaakt door de ziekte van Lyme die hij onde de leden bleek te hebben.

Nou ja, als je Bieber over zijn demonen wil horen moet je zijn eigen 10-delige docu-serie ‘Justin Bieber: Seasons‘ op Youtube maar eens checken. Gaan we hier verder met vrolijker zaken, namelijk die wiet van ‘m.

Wat er precies voor soort wiet in zit weten we niet (valt niet te achterhalen), wel dat er maar één strain in elke voorgedraaide Peaches-joint zit en dat in een hoeveelheid van 0,5 gram per joint. Puur natuurlijk, van tabak moeten ze in de VS niets weten. Bij de limited edition Bieber zevenklapper krijg je ook nog een gratis BIC aansteker, gekker moet het toch allemaal niet worden.

Millennials en goede doelen

De doelgroep van Justin Bieber, de millennials en Gen Z, zijn ook voor de legale cannabisbranche razend interessant. Volgens het 2020 HQ Cannabis Brand Affinity Report maken zij nu al bijna 40% uit van de cannabismarkt, tel uit je winst.

Hoewel… Justin Bieber heeft ook het hart op de goede plek zitten, blijkt. Een deel van de verkoopopbrengst van zijn eigen joints gaat namelijk naar goede doelen, goede cannabisdoelen om precies te zijn:

(advertenties)