(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Sommige mensen denken nog altijd dat coffeeshops het voorportaal van criminele organisaties en ondermijning zijn. Maar dat valse propagandabeeld – opgedrongen door de even valse politici en politie – klopt natuurlijk niet. Integendeel; de moderne coffeeshop staat met twee benen in de samenleving. Neem De Steeg uit Woerden. De shop schenkt midden in de coronacrisis 25.000 euro aan de plaatselijke voedselbank!

‘Onzekere tijden’

Coffeeshop De Steeg uit Woerden doneert €25.000 aan de Voedselbank Woerden. Eigenaar Leo de Bruin vindt dat het juist nu de tijd is om iets terug te doen voor de samenleving. ‘We leven in onzekere tijden door het coronavirus. Wij hebben het geluk dat we door mogen draaien, maar er zijn genoeg mensen en bedrijven die het heel moeilijk hebben vandaag de dag. We moeten elkaar helpen en steunen en op deze manier wil ik graag mijn steentje bijdragen.’

Coffeeshop De Steeg wil structureel helpen

De donatie bestaat uit een maandelijkse bijdrage gedurende een heel jaar. ‘We willen geen druppel op een gloeiende plaat zijn, maar een structurele bijdrage leveren aan de voedselbank in Woerden. Het is ook hier helaas noodzakelijk dat de voedselbank bestaat. De komende tijd zullen hier steeds meer mensen aan moeten kloppen voor hulp’, verklaart de cannabisondernemer.

Coffeeshopeigenaar Leo de Bruin (links) schenkt de 25k aan Voedselbank Woerden

De Bruin: ‘Het is ook jammer dat er een bepaalde drempel bestaat voor mensen om er gebruik van te maken. Er heerst misschien toch een soort van schaamte om aan te kloppen bij de voedselbank. Die drempel moet zo snel mogelijk omlaag. Bij iedereen kan het een keer tegen zitten, zeker in deze toenemende recessie door het coronavirus. Dan is het juist belangrijk dat je terug kunt vallen op hulp van familie en vrienden, maar zeker zo belangrijk zijn de maatschappelijke organisaties zoals de lokale voedselbank.’

‘Voor, door en met elkaar’

De Bruin hoopt dat zijn voorbeeld ook andere ondernemers of particulieren aan het denken zet. Vooral ondernemers die het de laatste tijd wél goed hebben gedaan. ‘Het zou mooi zijn als ze op hun eigen manier ook iets terug doen voor degenen die het zwaar hebben. We moeten het tenslotte voor, door en met elkaar doen.’

(advertentie)