(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Hollywood-actrice Gwyneth Paltrow (48) is al jaren bezig met haar eigen welness-merk Goop. En ze gelooft ook in de heilzame werking van cannabis, zo blijkt uit een investering die de Amerikaanse gedaan heeft in Cann, een bedrijf dat gespecialiseerd is in microdosering van wiet via drankjes.

Gwyneth is fan van Cann

Gwyneth Paltrow ken je wellicht van haar rol in de Marvel-films met o.a. Iron Man en The Avengers, of van haar hoofdrol in ‘Shakespeare in Love’ waarvoor ze een Oscar in de wacht sleepte. Maar de Amerikaanse is ook al jaren bezig met het promoten van een gezonde levensstijl via haar eigen bedrijf Goop.

Aangezien cannabis zeker ook aan een gezonde lifestyle bijdraagt, is het best logisch dat de actrice nu geld investeert in Cann, zo meldt de tv-zender CNBC. Paltrow noemt wiet zelfs het ‘hero ingredient of the future’!

Cannabis drankjes met kleine doses THC en CBD

Cann-oprichter Luke Anderson noemt de steun van de wereldberoemde actrice ‘een teken dat Cann – en microdose beverages in het algemeen – een betrouwbaar antwoord zijn op een erg normaal consumentenprobleem’. Onder microdose beverages verstaan we drankjes die je een kleine hoeveelheid werkzame stoffen uit wiet meegeven, en dan met name CBD en/of THC natuurlijk.

Volgens Anderson denken mensen niet aan wiet als ze aan Paltrow denken, maar aan ‘spraakmakende oplossingen voor de gezondheid en welness behoeften van vandaag’.

 

De financiële details van de investering van Paltrow in Cann zijn niet bekendgemaakt. Wel dat Cann bij de meest recente fundraising ook nog poen heeft gekregen van voormalige NBA basketballer Baron Davis en van zangeres Tove Lo.

Cannabis-nieuwsgierigheid

Tegenover tv-zender CNBC licht Paltrow toe waarom zij gelooft en investeert in cannabis. “Er is een hele beweging gaande van sober-nieuwsgierigheid en de cannabis-nieuwsgierigheid die gaande is… dit is een soort van kruising tussen die dingen eigenlijk. We bewegen erg duidelijk en definitief richting legalisering van cannabis en ik vind dat dit ook zo moet zijn.”

Zelf is de actrice geen grootverbruiker van wiet, zegt ze. “Maar ik denk wel dat het verbazingwekkende medicinale kwaliteiten heeft en het echt helpt voor een hoop mensen.”

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

say high to @gwynethpaltrow, cann investor

Een bericht gedeeld door Cann (@drinkcann) op

Wietdrankjes vormen een groeimarkt

‘HIGH THERE, WE’RE CANN. LIGHT THC AND CBD FOR A BLENDED BUZZ.’ Met die zalvende woorden word je welkom geheten op de website van start-up Cann. Hun microdosis wietdrankjes – bijvoorbeeld de cannabis-infused social tonic, jawel – zijn vooralsnog te koop in de staten Californië en Nevada. En microdosis, dat is bijvoorbeeld een mix van 2 milligram THC en 6 milligram CBD in één blikje.

Met het geld dat nu is opgehaald bij investeerders zoals Gwyneth Paltrow plus de 5 miljoen dollar die Cann in januari als wist los te peuteren bij geldschieters, wil het bedrijf het komende halfjaar uitbreiden naar andere staten met legale wiet.

Om je een idee te geven over de omvang van die ‘cannabinoid-infused drinks market’ in de  legale staten: volgens analisten van Headset is de omzet de afgelopen twee jaar verdubbeld van $4,2 miljoen in september 2018 naar $8,3 miljoen in september van dit jaar…

(advertentie)