(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Donderdag werd over de hele wereld 4/20 gevierd en met name in Noord-Amerika is dat een groot ding. En laat het maar aan de rappende grootverbruikers in wiet over om dan met iets leuks op de proppen te komen. Zo lanceerde Wiz Khalifa een heuse (gratis) game: Weed Farm.

Wiz Khalifa’s Weed Farm

Wiz Khalifa strijdt al jaren met zijn mentor en voorbeeld Snoop Dogg om de titel van allergrootste cannabis consument in de U.S.A. Omdat Cameron Jibril Thomaz, zoals de Wiz in real life heet, zijn leeftijd mee heeft (29 jaar) ten opzichte van Calvin Cordozar Broadus Jr. (Snoop dus en die is ‘al’ 46), lijkt de jongste in het voordeel om er met die titel vandoor te gaan.

En nadat Wiz al zijn eigen kush strain op de markt heeft gedropt, werd het tijd voor een game. Uiteraard geheel en al in het teken van wiet, wiet kweken in dit geval. Op donderdag 20 april – ofwel het gezegende 4/20 – kwam tot ons: Wiz Khalifa’s Weed Farm!

‘Glimp in de toekomst’

De rapper werkt voor zijn eigen game samen met platenmaatschappij Warner Music, afdeling Artist Services. Een naar eigen zeggen geslaagde ‘joint effort’, haha. Ook werd de deskundige hulp ingeschakeld van Metamoki, een game studio en zelfbenoemde ‘pionier in de free-to-play gaming industry’. Uiteraard is deze gratis game zowel in de App Store als via Google Play te downloaden.

De rapper heeft dus eigenlijk simpelweg zijn dagelijks leven in een spel gevat, aangezien hij fulltime met cannabis bezig is als ie geen muziek maakt (trouwens ook als ie wél muziek maakt). Weed Farm geeft spelers ‘een glimp in de toekomst van gelegaliseerde cannabis’, meldt het persbericht over de game, ‘door te laten zien hoe mensen in de cannabis industrie kansen grijpen in een entrepreneur-stijl’.

Updates

Ach ja, laat die rapper maar schuiven. Al met al een hartstikke leuk initiatief van Wiz Khalifa, die ook nog belooft dat ‘met toekomstige updates de wietboeren hun operaties kunnen uitbreiden over heel de VS en uiteindelijk de ganse wereld’.

 

Bring it on zeggen wij dan. En zoals het hoort, is aan Wiz het laatste woord:

[foto’s: Warner Music Group]
Delen via
Lekker bezig!
(advertenties)