(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Steeds meer bedrijven zoeken binnen de legale cannabismarkt het topsegment op, want het is duidelijk dat daar een hoop geld in omgaat. Neem het ‘luxueuze lifestyle cannabismerk’ Toast dat nu sigaretten uitbrengt met in plaats van tabak natuurlijk eersteklas wiet. Doel? ‘Herdefiniëren hoe consumenten van cannabis genieten’…

Wiet is cool

In Noord-Amerika is het eerder een aanbeveling dan een stigma wanneer je je als cannabis consument uit, zo lijkt het wel. In no time is wiet en de hele lifestyle uit de underground omhoog gekomen en veranderd in een coole lifestyle met ook nog eens medicinale benifits. Dure vaporizers, bongs van duizenden dollars, gouden vloeitjes en peperdure wiettoppen, we kijken er niet eens meer raar van op. Voor elk wat wils in de legale cannabisbranche, nietwaar?

High-end consumers

Wie zich ook nadrukkelijk op de zogeheten high-end consumers (mensen met smaak en geld dus 😉 toelegt is Toast, een bedrijf uit het fameuze jetset ski-oord Aspen in de Rocky Mountains van Colorado. Deze week maakte Toast bekend dat er vanaf nu in een select aantal dispensaries – waaronder de beroemde The Original Leaf in hun hometown Aspen – top of the bill jointjes te koop worden aangeboden.

Klinkt simpel, maar verpakking en inhoud moeten met name de luxe-consument aanspreken en voor een ‘beschaafde ervaring’ zorgen, dus de voorgedraaide rakkers lijken als twee druppels water op gewone sigaretten!

Alsof je champagne nipt

Hun reclamepraatjes hebben ze bij Toast in ieder geval alvast goed voor elkaar, want het begeleidende persbericht over de lancering van hun Slice™ staat bol van de mooie woorden. Zo is ‘elke hijs alsof je een nipje champagne neemt’ en als je de hele Slice – we hebben het nog steeds over een voorgedraaide wietsigaret dus – verorberd is dat ‘alsof je een genereus glas neemt’.

Jawel, Toast wil de ‘cannabis etiquette veranderen’ en belooft ons dat hun vinding ‘de geest activeert en het lichaam relaxt terwijl de consument in controle blijft’. Want als ‘verantwoordelijke industrieleider’ wil Toast graag dat wij altijd en overal een uniforme en voorspelbare ervaring krijgen (‘veilige consumptie’ noemen ze dat zelf), en gebruikers kunnen ‘zorgvuldiger doseren en reguleren’…

Blowen moet in sociale activiteit passen

En ze hebben gelijk bij Toast. Uit een recent onderzoek van Miner & Co blijkt namelijke dat een overweldigende meerderheid van 95% (!) van de cannabis consumenten zegt dat ze willen dat het gebruik van wiet(producten) hun ‘dagelijkse sociale activiteiten versterkt’. Ze prefereren daarom een high die hen toestaan ‘aanwezig te zijn’, net als ‘mindful’ en ‘gefocust’. Marktonderzoek zou uitwijzen dat de gepimpte luxe jointjes van Toast™ bij die veeleisende mannen en vrouwen bovenaan het verlanglijstje staat…

Punit Seth, mede-oprichter en CEO van Toast:

‘Wij hebben de stelling dat onze consumenten van cannabis willen genieten met de betrouwbaarheid, gemak en potentie van een fijne cocktail of wijn. Dus niet als een drug, maar als een lifestyle verrijking door sociale en verantwoordelijke consumptie’

 

 

(advertentie)