(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Nog geen twee weken nadat ’s werelds rijkste rapper Jay-Z – de man van een van ’s werelds rijkste zangeressen Beyoncé – zich in de legale cannabisbranche stortte, doet de vader van Beyoncé hetzelfde. Mathew Knowles gaat aan de slag voor een bedrijf dat onder ander kweekruimtes verhuurt.

 

Beroemdheden in de legale wietindustrie

Het is bijna niet meer bij te houden voor gewone stervelingen hoeveel beroemdheden in Amerika zich in een cannabisavontuur storten. Wiet is hot onder de celebrities, zoveel is wel duidelijk. En waar ze vroeger in het nieuws kwamen doordat ze gepakt werden met drugs, zijn het nu volstrekt legale zakelijke bezigheden waarmee ze de nieuwskolommen halen.

Bangi koopt en verhuurt locaties voor o.a. wiettelers en coffeeshops

Laatste aanwinst op dit front is Mathew Knowles, beter bekend als de vader van zangeres Beyoncé of als je wilt de schoonvader van Jay-Z. De 67-jarige Amerikaan is zelf een succesvolle zakenman, onder meer in de muziekindustrie. Maar wij kennen hem natuurlijk vooral als de manager van Kelly Rowland, Michelle Williams en Destiny’s Child (de band waarmee Beyoncé wereldberoemd werd), en later van het begeleiden van de solocarrières van zijn dochters Beyoncé en Solange Knowles.

Marketinghoofd

Nog geen 2 weken nadat zijn schoonzoon Jay-Z bekendmaakte dat hij als chief brand strategist bij het Californische wietbedrijf Caliva aan de slag gaat (zie ons bericht: ‘Ook Jay-Z klust bij in legale wietindustrie‘), blijkt dat ook Mathew brood ziet in wiet.

 

Hij gaat als chief marketing officer aan het werk voor het bedrijf Bangi Inc., dat onroerend goed koopt en verhuurt voor wietkwekerijen, extractiebedrijven en dispensaries (het Amerikaanse equivalent van onze coffeeshops). Mathew wil naar eigen zeggen ‘mijn uitgebreide netwerk inzetten om de onderneming te boosten’.

Mathew Knowles met echtgenote Tina Knowles op een Armani-feestje ter gelegenheid van de Oscars… [foto: s_bukley/Shutterstock]

Wat ook leuk is om te vermelden, is het feit dat Mathew Knowles er ronduit voor uitkomt dat hij zelf ook wiet gebruikt, en wel om medische redenen. Voor Bangi zijn echter met name zijn marketing skills van belang. De muziekbobo gaat bijvoorbeeld de wereldwijde reclamecampagne voor zijn rekening nemen.

Mathew Knowles: “Ik ben een marketingman. Ik vind het leuk om out-of-the-box te denken. En het is leuk om aan het begin van een trend te staan en niet aan het einde ervan.”

Mathew en schoonzoon Jay-Z

Uiteraard vraagt de Amerikaanse pers hem ook naar schoonzoon Jay-Z, die zoals gezegd net iets eerder zijn wietplannen wereldkundig maakte. Wordt er soms niet over cannabis gesproken aan het familiediner van de Knowles?

Mathew zegt echter dat hij niets afwist van diens plannen en het ook in de media moest lezen. “Ik kwam erachter op de manier waarop jullie erachter kwamen”, zegt hij tegen Page Six. “Ik dacht nog: hoe ironisch! Ik belde met mijn medewerkers: verdomme, ik zou willen dat mijn wietzaak het eerste naar buiten was gekomen. Maar dezelfde maand is cool. Geen van ons (Jay-Z en Mathew, red.) wisten van elkaar wat we aan het doen waren.”

Uiteraard wordt Mathew ook gevraagd of hij van plan is om ooit de krachten te bundelen met zijn schoonzoon op het cannabisveld? “Het is nog veel te vroeg om dat gesprek te hebben”, antwoord vader Knowles diplomatiek…

[openingsfoto: website Mathew Knowles]
(advertentie)