(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Ook aan de andere kant van de wereld is de cannabis- en hennepmarkt volop in beweging. Met name mediwiet bedrijven uit Australië timmeren stevig aan de weg. Zo heeft Creso Pharma nu een deal gesloten met de Chinees hennepfabrikant Zhejiang Kingdom Create. Doel is marktaandeel pakken op de snel groeiende Aziatische markt.

Aussies geven gas met mediwiet

Sinds de Australische regering een paar jaar geleden besloot om de medicinale cannabismarkt te reguleren, geven de Aussies flink gas. En niet alleen op het eigen continent; ook Canada, Israël en het nabij gelegen Azië vormen een aantrekkelijke groeimarkt voor de medicinale cannabisbedrijven.

Nu is Creso Pharma – dat zichzelf omschrijft als ‘a uniquely positioned nutraceutical and medical cannabis company’ – er als eerste in geslaagd voet op Chinese bodem te zetten door ‘een strategisch partnerschap en commerciële distributie-overeenkomst’ af te sluiten met Zhejiang Kingdom Creative Co., Ltd, een aan de beurs van Hong Kong genoteerde onderneming.

Gezondheid voor mens en dier

Het Chinese bedrijf is o.m. actief op het gebied van zonne-energie, duurzame plastics en dus ook industriële vezelhennep. Dat niet-psychoactieve zusje van cannabis is overigens volkomen legaal in China, dat niet voor niks tot de grootste hennepproducenten ter wereld behoort. Voortaan komt daar de import van hennep- en cannabis gebaseerde gezondheidsproducten voor mensen en dieren bij. Ook worden er gezamenlijk met de Aussies investeringen gedaan in de marketing en distributie van de producten.

Kantoren in 4 steden China

Vanzelfsprekend is de CEO van Creso Pharma, Dr. Miri Halperin Wernli, opgetogen over de deal met de Chinezen die haar bedrijf een uitvalsbasis in China biedt én de deur opent naar de Aziatische markt. ‘Onze samenwerking met Kingdom Creative biedt een geweldige mogelijkheid om te werken met een gevestigde en substantiële organisatie in deze markt. Tegelijkertijd versterkt de opening van 4 kantoren in grote Chinese steden – Beijing, Shanghai, Shenzhen en Guangzhou – deze overeenkomst, en geeft het extra marketing- en sales support aan het partnerschap en ons eigen lokale distributienetwerk. We zullen deze aanwezigheid gebruiken om uit te breiden naar andere strategische Aziatische markten.’

China is miljardenmarkt

Maar ook alleen de Chinese markt is al een lucratieve. Volgens het persbericht dat het eveneens beursgenoteerde Creso Pharma uitgaf n.a.v. de deal is de health food market in China nu al goed voor 30 miljard dollar en groeit ie naar verwachting tot 2025 jaarlijks ook nog eens met 10 procent. Populair zijn kruidenextracten, traditionele Chinese medicijnen, vitamines, dieet supplementen en mineralen.

En de almachtige overheid staat langzaam maar zeker medicatie gebaseerd op cannabis voor patiënten toe…

(advertenties)