(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Vorig jaar was er nog ophef over de campagne van de overheid in Colorado gericht op de schooljeugd. Met o.a. een levensgrote rattenkooi was de teneur dat je van wiet regelrecht naar de klote gaat. Maar na anderhalf jaar legalisering is de toon nu heel anders, zoals deze 11 tv-spotjes bewijzen.

Blower betaalt anti-drugs voorlichting

bld

Zo ziet de nieuwe website van de overheid in Colorado eruit

In Amerika is publieksvoorlichting over drank en drugs gericht op iedereen onder de 21 jaar, want pas dan mag je daar van Vadertje Staat blowen en drinken. In Colorado worden de publieke uitingen over cannabis natuurlijk met meer dan gemiddelde belangstelling gevolgd, omdat die staat de eerste is waar wiet volledig legaal is (sinds 1 januari 2014). Bovendien worden de wietcampagnes van Colorado’s Health Department ook nog eens gefinancierd met geld dat binnenkomt via de belastingen op de verkoop van recreatieve wiet!

Van ratten naar even wachten nog…

Flinke rel dus vorig jaar toen de campagne ‘Don’t Be A Lab Rat‘ werd gelanceerd, waarin kinderen en jongeren die blowen werden vergeleken met ‘hersendode laboratoriumratten’ en er op schoolpleinen een levensgrote kooi werd neergezet met de boodschap dat je brein naar de klote gaat als je blowt voor je 25ste levensjaar…

Dat was allemaal nog kort door de bocht dus en typische old school anti-wiet propaganda. Dit jaar doen ze het wat slimmer allemaal. De boodschap is niet meer hel en verdoemenis voor iedereen die een joint aansteekt, maar meer dat je er als tiener beter nog even mee wacht, zodat je alle mooie dingen in het leven niet hoeft te missen…

11 korte cannabis spotjes

Nou ja, de nieuwe campagne heet ‘What’s Next’ en hieronder kan je in 11 korte reclamefilmpjes van 15 seconden elk zien hoe de jeugd in cannabisparadijs Colorado voorgelicht wordt over wietgebruik:

 

(advertentie)