(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Groot nieuws eerder deze maand toen bierbrouwer Heineken aankondigde dat ze de Formule 1 flink gaan sponsoren. Minder aandacht trekt hun entree in de wonderlijke wietwereld, of hebben wij het nu bij ’t verkeerde eind van de joint?!

Logootje lenen

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ja.

Maar dat het olijke beeldmerk van Heineken – met die typische gekantelde e’s en zo – flink misbruikt geleend wordt in de cannabis scene moge duidelijk zijn. Nu zullen ze in Zoeterwoude niet zo snel schrikken – lees; een bloedhond van een advocaat op je afsturen – als je een internetgeintje maakt door hun logo op stonede wijze te verhaspelen. Bijvoorbeeldje:

Schermafbeelding 2016-06-23 om 09.35.17

Klein bier (of niet)…

Maar of de brouwer het kan waarderen als je commerciële producten op de markt brengt waarin het wereldberoemde etiket van Heineken de hoofdrol speelt wagen wij toch te betwijfelen. Neem die grappige T-shirt in soevenierswinketljes die klaarblijkelijk steevast gerund worden door Pakistanen/Indiërs:

Goed, dat je zoiets aanschaft in een dronken/stonede bui kunnen we nog wel begrijpen, maar het volgende product – toch overduidelijk bedoeld voor middelbare scholieren van nog niet heel hoge leeftijd (denk brugpiepers), tja…

Schermafbeelding 2016-06-23 om 09.42.40

‘Geschikt als schooltas’, meldt de verkopende partij er dan ook nog vrolijk bij 🙂 Welke dat is melden we niet, want we willen natuurlijk geen slapende Heineken-advocaten wakker maken…

(advertenties)