(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

In Nederland steggelen politiek en gemeenten over het heel voorzichtig experimenteren met legale wietteelt in enkele gemeenten. In de Verenigde Staten lachen ze daar keihard om en wordt de legale wiet-bizz in sneltreinvaart volwassen. Zoals dit fantastische idee: hippe hotels in Californië met in huis een pot shop!

Golden state wordt green state

Als cannabis zowel medicinaal als recreatief legaal is kan je mooie dingen verwachten als consument. Neem de grootste staat in de VS met bijna 40 miljoen inwoners: Californië. Vanaf 1 januari aanstaande is de funwiet daar ook gelegaliseerd en dat gaat dan om miljarden dollars per jaar extra omzet. Nu had je al het een en ander aan fijne dingen voor de consument, zoals pizzabezorgdiensten (pizza’s met THC erin dan hè 😉 en menstruatie-wiettampons, maar om daarvan te profiteren moest je nog altijd een medical marijuana card  hebben.

Niet dat het een groot obstakel was om zo’n doktersverklaring te ritselen – zelfs dat kan namelijk heel eenvoudig online in Californië, net als je wiet, olie of edibles bestellen – maar toch… Vanaf 1 januari is het pas echt goed toeven in de golden state!

Dit hotel in Hollywood krijgt de primeur: een in house coffeeshop!

Wietlekkernijen in hotellobby

Eén van de beste initiatieven wat ons betreft die op de aanstaande legalisering van recreatieve wiet inspelen, is de samenwerking tussen de hippe boetiekhotels van de Standard Group en het in Los Angeles gevestigde cannabisbedrijf Lord Jones, dat gespecialiseerd is in THC infused edibles. In het Standard Hollywood hotel openen ze begin volgend jaar een cannabiswinkel in de lobby. Verder zijn er ook plannen om gezamenlijk een merk met THC-producten op de markt te brengen en het winkelconcept uit te breiden naar de vestiging in downtown LA en daarbuiten, mits de reguleringsinstantie het daar – in New York en Miami – toestaat.

Cannabis walhalla

Oprichter en eindbaas van Lord Jones is Robert Rosenheck. Dat hij al na 2 jaar een flagship store mag openen in een hip hotel vervult hem uiteraard met trots. De edibles winkel wordt volgens hem zo’n 90 vierkante meter groot en zal met de voordeur naar de roemruchte Sunset Boulevard wijzen, direct rechts naast de hoofdingang van het hotel.

Binnen in de shop komt het volledige aanbod van luxe THC-derived edibles – waarbij je dan moet denken aan bijvoorbeeld gourmet gumdrops, caramel en kauwgum – en topicals, zowel die met THC als die met CBD. Verder kan je volgens Rosenheck ‘een zorgvuldig assortiment van de allerbeste producten van derden’ verwachten, inclusief ‘smokable product’.

Trendsetters

Overigens moeten er wel nog wat puntjes op de i gezet worden voor wat betreft de licenties en vergunningen – al is het maar omdat je zowel een vergunning van de stad als van de staat moet hebben – maar beide partijen hebben er alle vertrouwen in dat de opening van de hotelwietwinkel ergens begin 2018 doorgang kan vinden. Vandaar dat ze nu – ‘als allereerste in de VS en na een jaar van voorbereidingen’ – al met het nieuws naar buiten komen.

Deskundigen verwachten trouwens dat het samenwerken van bekende en hippe merken met cannabisbedrijven een heuse trend gaat worden, en zeker in een staat als Californië…

(advertentie)