(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

Het oud & nieuwfeest op Times Square in New York is een grandioos spektakel met 1 miljoen mensen op straat en nog eens miljoenen voor de kijkbuis. En voor het eerst in de geschiedenis konden de feestende bezoekers reclame voor cannabisproducten zien op de beroemde billboards die Times Square omzomen. 

 

Iconische billboards

Er zullen maar weinig plekken zo iconisch zijn als Times Square en al helemaal tijdens de jaarwisseling. Dan viert namelijk een enorme mensenmassa de New Year’s Eve party, onder het gezellige licht van de vele neonreclames op de billboards rondom dit stukje New York. Ook wordt er een gigantische bal naar beneden gelaten en is het hele spektakel live op ‘national tv’ te zien.

En dit jaar konden de toeschouwers voor het eerst cannabis reclames bewonderen op het plein, nadat eerdere pogingen van wietondernemingen steevast geweigerd werden door omroep CBS Broadcast. De digitale advertentieschermen op Times Square zijn overigens zo’n beetje de allerduurste plekken in de wereld om op te adverteren.

Eindelijk op Times Square

Maar nadat Weedmaps in 2014 bakzeil haalde en vorig jaar CBD-bedrijf Elixinol eveneens geweigerd werd, mocht laatstgenoemde tijdens de afgelopen oud & nieuw wel adverteren op ’s werelds beroemdste en drukstbezochte nieuwjaarsfeest!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Happy New Year! If you’re in #timessquare for #balldrop2019 tonight, keep your eyes out for the first-ever hemp CBD ads in #timesquarenyc we’re running from 5pm-2am. Wishing you all a very “hempy” new year. #NYE2018

Een bericht gedeeld door Elixinol (@elixinol) op

“Wat een verschil één jaar kan maken”, zegt marketingdirecteur Chris Husong van het CBD-bedrijf uit Colorado, dat in liefst 40 landen actief is. “Wij voegen ons bij de totale hennepgemeenschap in het vieren van eraan komt in 2019.”

Die laatste opmerking moeten we even uitleggen. Op 20 december vorig jaar tekende president Donald trump de ‘2018 Farm Bill’, waarmee in een klap hennep en alle uit hennep (dus niet wiet maar hennep) vervaardigde producten legaal werden op federaal niveau. En laat CBD nou ook uit hennep gewonnen worden…

Joint venture

En er viel nog meer te genieten voor ons soort mensen op Times Square deze oud & nieuw. Behalve CBD-bedrijf Elixinol deden/betaalden namelijk nog andere cannabisbedrijven mee aan de unieke ‘joint venture’: Cannabis Network Media, Curved Papers, My Bud Vase, MTracTech en Restorative Botanicals om precies te zijn.

Overigens was het adverteren op New Year’s Eve niet eens de eerste vette reclamestunt van Elixinol. Het bedrijf zorgde afgelopen zomer ook al voor een absolute primeur door als eerste ooit in Japan reclame te maken voor CBD (zie ons bericht ‘Banzai! Eerste CBD-advertentie ooit in Japan‘)…

(advertenties)