(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

Hallo beste lezer, ik ben Dokter Groen. Ik heet natuurlijk niet echt zo, de naam dokter Groen zou te mooi zijn om waar te zijn voor iemand die kleine lesjes over het cultiveren van wietplanten schrijft. Want dat is wat ik doorgaans doe. Vandaag wil ik het echter over iets anders hebben, namelijk God. Want hij (of zij) is – mits hij (of zij) bestaat – de bedenker van dit alles, inclusief cannabis en die eikels van ISIS. 

Natuurlijk denk ik, net als jullie, of – als matig cannabisgebruiker – misschien wel meer dan jullie, ook wel eens na. Over allerlei zaken, en vaak wanneer ik dan een jointje heb gerookt, gaan mijn gedachten iets verder dan mijn dagelijkse beslommeringen. Cannabis maakt je namelijk zeer bewust van jezelf, en het grote geheel. En wellicht net als bij jou, laten de gebeurtenissen rond de aanslag in Frankrijk mij, met name op momenten zoals nu, wanneer ik stoned ben, niet snel los. Dat mensen anderen vermoorden is natuurlijk al verschrikkelijk, maar dat dat gedaan wordt in naam van een God maakt dit natuurlijk helemaal eng. Maar wie is die God nou precies?

weedgodWat weten we eigenlijk?

Het korte en simpele antwoord op die vraag is niets. En ik denk dat dat voor iedereen opgaat. Ik bedoel dit. Ik kan wel van alles opsommen wat ik van anderen (christelijk basisonderwijs, overtuigd gelovige oma, atheïstische vader enzovoorts) heb gehoord, maar als het erover gaat wat ik aan harde feiten over God weet, houdt het al snel op. En dat geld voor iedereen. Of je nou veel (islamiet, protestant, jehova enz.) of weinig (atheist, onwetende familie enzovoorts) over God hebt gehoord in je leven, niets daarvan is zeker. En daarom kun je maar beter zelf onderzoeken denk ik. En van wat ik ervan heb begrepen spoort God zelfonderzoek ook aan, hij wil ook liever geen volgelingen die hem blind achterna lopen. Dus laat ons nu onderzoeken, want ik ben stoned.

Ik ga er – omwille van de redenatie – even vanuit dat de profeten op deze planeet geen gekken waren. En laten we er ook vanuit gaan dat ze echt hebben geleefd. Of al hun leringen goed begrepen en opgeschreven zijn trek ik dan weer even in twijfel, dat is namelijk mensenwerk geweest. Mee eens?

Goed en slecht

Ik ga er nu even vanuit dat God de mensheid heeft geschapen, zoals de meeste religies verkondigen. Dus God heeft de wereld en alles daarin geschapen. Daar vanuit gaande moet God dus wel net zoveel God voor iedereen zijn. Of je nou in een atheïstisch, een joods, islamitisch, christelijk of boeddhistisch gezin bent geboren. We zijn allemaal mensen en als er 1 God is heeft hij ons allemaal geschapen en kan er dus ook maar 1 God zijn 😉 Mee eens?

Ervan uitgaande dat God bestaat, is cannabis dus een plant die ons door God is gegeven, net als boerenkool en sperziebonen zeg maar

Er is dus volgens de profeten een God, en die heeft alles geschapen. Mens, plant en dier. Een belangrijk gegeven want als God ook alle planten heeft geschapen, wie is de mens dan om 1 van die planten te verbieden? Los van alle medicinale en bewustmakende eigenschappen van die plant. Dit is RollingStoned dus we weten allemaal over welke plant het gaat: cannabis. Ervan uitgaande dat God bestaat, is cannabis dus een plant die ons door God is gegeven, net als boerenkool en sperziebonen zeg maar. Mee eens?

jezus weed

Het is heel aannemelijk dat Jezus zijn wonderen verrichtte met behulp van wiet

Maar als God bestaat, is er dan ook goed en slecht? Is er een hemel, en is er een hel? Wel, God heeft volgens de profeten wel wat leefregels opgesteld, deze komen in de grote godsdiensten voor en zijn grotendeels gelijk. Gij zult niet… enzovoorts. Kom je ook in een hemel als je ze naleeft? Of in een hel als je ze negeert? Ik denk van wel. Ik denk persoonlijk dat je leven linea recta in een hel verandert als je bijvoorbeeld een ander mens om het leven zou brengen. Anderzijds denk ik dat je wereld steeds meer op een hemel gaat lijken als je je naasten liefhebt. Een simpele kwestie van wie goed doet, goed ontmoet. Of karma ofzo… Ga maar eens een weekje flink over anderen roddelen, ik verzeker je dat je leven langzaam steeds meer op een hel gaat lijken!

Wiet kan de wereld redden

Ik, ik ben geen echte dokter. Ik ben ook geen expert op het gebied van God, en ik ben zelfs geen columnist, al lijkt deze tekst verdacht veel op een column. Ik ben gewoon een simpele vent die graag een jointje rookt, die graag zijn eigen wietplant kweekt en daarover schrijft op deze, al zeg ik het zelf, ontzettend fijne site over cannabis. En ik heb een mening over de wereld, en ik geloof dat die steeds verrotter aan het worden is. Dat die wereld in toenemende mate in een hel aan het veranderen is. Mensen staan tegenover elkaar en praten elkaar slechte dingen aan. Haat zaaien heet dat in Gods boek, en dat wordt alleen maar erger, actie is reactie. Een vicieuze cirkel. En het enige antwoord is heel misschien wel: wiet.

Het klinkt te simpel voor woorden maar wiet is volgens mij de oplossing voor al onze problemen. Ga maar na. Waardoor ontstaan oorlogen? Waardoor ontstaat terreur? Waardoor ontstaat haat? Precies, door armoede, door honger, door ongelijkheid. Wiet zou dat allemaal kunnen oplossen. Hoe? Dat lees je zelf maar, geloof jij het?

Dokter Groen

(advertentie)