(advertentie)
(advertentie)
(advertenties)

’s Werelds grootste legale wietteler is het bedrijf Canopy Growth, uiteraard met zijn roots in Canada. Een van de beroemdste lifestyle goeroes – zeker in Noord-Amerika maar ook ver daarbuiten – is Martha Stewart (79). Samen lanceren zij nu, na een vol jaar voorbereiding, een nieuw CBD-merk.

Martha Stewart rolt dankzij Snoop Dogg in de cannabizz

Nog een nieuwe aanbieder erbij dus op de toch al overvolle CBD-markt. Maar gezien de (marketing)power van de beide partners moeten we Martha Stewart CBD products zeker niet onderschatten. Het is overigens wel grappig om te vertellen hoe Martha Stewart in de cannabiswereld terecht is gekomen. Dat is te danken aan niemand minder dan haar vriend Calvin Broadus Jr. a.k.a. Snoop Dogg met wie ze eerder furore maakte in de wietdoordrenkte Amerikaanse tv-show ‘Potluck Diner Party’.

Rapper, businessman en fulltime blunt smoker Snoop Dogg zit met zijn eigen wietmerk Leafs by Snoop namelijk al enige jaren bij de internationaal actieve en beursgenoteerde Canadese wietteler Canopy Growth. Via Snoop leerde Martha de eigenaar kennen en sinds voorjaar 2019 stond Martha al bij Canopy op de personeelslijst als ‘adviseur’, met de nadrukkelijke taak ‘cannabisproducten te ontwikkelen voor mens en huisdier’.

Stewart ziet volop kansen op CBD-markt

Welnu, vanaf deze week zijn dan toch echt de eerste producten onder de gezamenlijke vlag te koop, zo meldt tv-zender CNN. De Martha Stewart CBD-producten variëren in prijs van 34,99 tot 44,99 dollar en voorlopig kan je ze alleen aanschaffen via de webshop van Canopy. Later dit jaar volgt dan ook nog een lijn met CBD-producten voor huisdieren.

Martha Stewart: “Ik was verbaasd om te leren dat hoewel de meeste mensen wel gehoord hebben van CBD slechts 20% het ook daadwerkelijk geprobeerd heeft. Voor mij zegt dit dat er een hoop mogelijkheden liggen om mooie, sublieme producten te ontwikkelen die mensen helpen om goed te leven.” Op zijn beurt denkt de baas van Canopy Growth, David Klein, dat Stewart ‘die vertrouwde stem naar de markt brengt’.

Snoepjes en huidverzorging

Wat kunnen we verwachten qua aanbod? Martha Stewart was naar verluidt nauw betrokken bij de ontwikkeling van bijvoorbeeld CBD-gummies (snoepjes) die lijken op pâte de fruits en komen in smaken als Meyer lemon, kumquat, blood orange en huckleberry. Daarnaast zegt Stewart tegen CNN dat ze samen met een dermatoloog bezig is met een apart CBD skincare project genaamd ’86 Elm’, dus ook op het gebied van huidverzorging gaan we van haar horen.

Het merk ‘Martha Stewart’ is overigens eigendom van Marquee Brands, dat het vorig jaar – samen met Emeril Lagasse – kocht van Sequential Brands Group voor het niet onaardige sommetje van 175 miljoen dollar.

(advertenties)