(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

‘Canadian Icons Come Together: Canopy Growth and Drake Launch New Cannabis Wellness Company’. Met die ronkende woorden maakten de Canadese muzikant en de Canadese wietteler donderdag hun samenwerking wereldkundig. Een unicum is het echter al lang niet meer, zo’n (ahum) joint venture tussen de show- en cannabizz.

Muziek en wiet

Het rijtje beroemdheden, veelal muzikaal actief, dat zich met legale cannabisdingen bezighoudt is schier eindeloos. Van Snoop Dogg via Wiz Kahlifa en B-Real naar Willie Nelson, Melissa Etheridge en Bob Marley (nou ja, zijn schier eindeloze familieleden dan toch) en dan hebben we het niet eens over al die tweederangs artiesten die een graantje proberen mee te pikken van de wiethype.

Enter Drake, die we natuurlijk geen tweederangs kunnen noemen, al is het maar omdat ie met zijn song ‘One Dance’ het op 1 na meest gestreamde muzieknummertje ooit dropte.

Nou ja, ook de 33-jarige Aubrey Drake Graham vindt het tijd om een flink aan de wietboom te gaan rammelen en dat gaat ie samen doen met een van ’s werelds grootste cannabisproducenten: Canopy Growth.

De culturele leider Drake

De spiksplinternieuwe Canadese joint venture komt op de proppen met ‘More Life Growth Company’. Dat is een ‘fully licensed producer’ van wiet in Drake’s geboortestad Toronto. Ja inderdaad; niet een schamel straintje hier en een pre-rolled daar maar gelijk maar een complete wietkwekerij!

“Toen we voor het eerst met Drake gingen praten werden we enorm geïnspireerd en geraakt door zijn visie om de allerbeste cannabisproducten aan de wereld aan te bieden”, slijmt Mark Zekulin, de CEO van het beursgenoteerde Canopy Growth Corporation in het persbericht over zijn muzikaal getinte monsterdeal. “Drake’s perspectief als een culturele leider en entrepreneur gecombineerd met Canopy’s brede kennis van cannabis, zal ons bedrijf in staat brengen om een ongeëvenaarde cannabiservaring naar de globale markten te brengen”, lezen we ook nog.

Muziek awards heeft Drake nu wel genoeg, dus alle tijd voor een eigen wietkwekerij nietwaar?

Drake is de eindbaas

En zo reutelt men nog even vrolijk verder over hoe geweldig het allemaal wel niet is en dat Drake toch echt wel ‘uniek gepositioneerd is’ met zijn onschatbare ervaring in commercie en entertainment om ‘zijn innovatieve blik naar de recreatieve wietindustrie te brengen’.

Jawel, laat het maar aan Noord-Amerikanen over om zich bescheiden op te stellen, haha. En natuurlijk doet ook de oprichter van More Life Growth Company, de Drake zelve een flinke duit in het promotiezakje. “De mogelijkheid om te partneren met een wereldklasse bedrijf als Canopy Growth op een wereldwijde schaal is echt opwindend. Het idee om iets bijzonders te bouwen in een industrie die alsmaar groeit is inspirerend.  More Life and More Blessing”, aldus de toch al bepaald niet armlastige muzikant.

Drake is trouwens de eindbaas van de nieuwe toko, want hij heeft 60% van de aandelen tegenover 40% voor de wiettelers van Canopy.

Connecties en gedeelde ervaringen

Maar wát we nou precies uit hun koker mogen gaan verwachten, blijft toch enigszins vaag temidden van al het reclamegelul van beide partijen. Het enige inhoudelijke (nou ja) dat we kunnen ontdekken, is het volgende en daarmee sluiten we deze gratis promotie voor Drake’s nieuwe speeltje direct ook af:

Proudly based in Drake’s hometown of Toronto, More LifeTM is centred around wellness, discovery and overall personal growth with the hope of facilitating connections and shared experiences across the globe

[Snel, een teiltje alsjeblieft!]
[foto’s:  Kathy Hutchins/Shutterstock]
(advertentie)