(advertentie)
(advertentie)
(advertentie)

We hadden hem eigenlijk al veel eerder aan het cannabizz front verwacht met een eigen merk: hiphopmuzikant 2 Chainz. Voor de GQ-serie Most Expensivest Shit  liet hij namelijk al geregeld blijken dat ie er wel pap van lust. En zie, in samenwerking met Green Street Agency lanceert de rapper nu het überluxe wietmerk ‘Gas Cannabis’.

Dure shit

Eerst ter kennismaking (voor degenen die niet tot de 5,7 miljoen Instagram-volgers van 2 Chainz behoren) nog maar eens zo’n fijn filmpje waarin de Amerikaan de ‘meest dure shit’ test voor het lifestyle magazine GQ. Uiteraard in dit geval cannabis shit zoals bongs en dabs, ter waarde van van liefst een half miljoen dollar! Komt onze vrolijke vriend:

Gas Cannabis

Lekker bezig die gast, nietwaar? Maar zoals het een goeie blowende rapper betaamt – denk Snoop Dogg, Wiz Khalifa, B-Real – moet er op een gegeven moment natuurlijk een eigen cannabismerk komen. Welnu, het is Tauheed Epps (12 september 1977) uit Georgia gelukt: binnenkort kun je zijn voorgedraaide joints en toppen in menig dispensary kopen. Later volgen overigens ook nog edibles, concentraten en topicals.

Dat alles onder de naam ‘Gas Cannabis‘ en als je dan in eerste instantie aan benzine denkt, zit je er niet eens zover naast. Het als ‘super premium cannabis brand’ neergezette wietmerk schurkt qua vormgeving van de verpakkingen namelijk tegen een benzinepomp aan, kijk maar:

 

Gas in 3 luxe varianten

Voor dit luxemerk slaat 2 Chainz de handen ineen met in cannabis gespecialiseerde reclamebureau Green Street Agency uit Los Angeles. “Ik kan Gas-kwaliteit herkennen aan het uiterlijk, het gevoel, de rook”, verklaart de rapper. “Gas staat voor één ding en dat zul jij ook weten als je het ervaart. Het is topkwaliteit maar dan voor een betaalbare prijs, want ik wil dat iedereen in staat is om te begrijpen dat Gas het echte vuur is!”

Vooralsnog komen de wiet en joints van 2 Chainz in 3 varianten: Octane 93, Octane 89 en Octane 87, waarbij geldt: hoe hoger het cijfer hoe hoger de kwaliteit (en de prijs uiteraard ook, haha).

Kolossaal

Ook bij Mazel Management Group, eigenaar van genoemd reclamebureau, niets dan lovende woorden voor de muzikant en hun gezamenlijke nieuwe cannabismerk, dat voorlopig alleen in de staat Californië gedropt wordt (maar hé, daar alleen al wonen meer dan twee keer zoveel mensen als in Nederland). Alan Spiegel: “Werken met 2 Chainz is een natuurlijke combinatie voor ons bedrijf, hij is een echte connaisseur. Wij zijn verheugd om de krachten te bundelen met zo’n kolossaal cultureel figuur.”

[openingsfoto: demxx/Flickr]
(advertentie)