(advertentie)
(advertentie)

En opnieuw schrijven de Duitsers cannabishistorie en troeven ze o.a. Nederland grandioos af. Voor het eerst in de geschiedenis voetbalt een club uit de hoogste nationale divisie – de Bundesliga heet die bij de oosterburen – met een cannabisbedrijf als geldschieter. vaay Medical, onderdeel van Sanity Group, is voortaan zelfs de hoofdsponsor van ‘Die Eisernen’.

Berlijnse roots van voetbalclub én cannabisbedrijf

Voor de maatschappelijke acceptatie en normalisering van cannabis is dit natuurlijk geweldig nieuws. Naar de wedstrijden in de Bundesliga kijken miljoenen mensen, tot ver over de Duitse grenzen ook.

Bovendien is 1. FC Union Berlin ook nog eens een soort cultclub, met hardcore roots in de arbeiderswijken van de Duitse hoofdstad en geen grote, rijke club zoals Hertha BSC Berlin. Zoiets als FC Sankt Pauli versus HSV in Hamburg inderdaad.

Sanity Group is ook een oer-Berlijns cannabisbedrijf, opgericht in 2018. Haar merk avaay Medical is gespecialiseerd in het therapeutisch gebruik van hoogwaardige medicinale cannabisproducten. En wie had ooit durven dromen dat een professionele Duitse voetbalclub er een tweet zoals deze uit durft te gooien:

‘Samen met voetbalclub cannabis normaliseren’

Maar dat is nou het mooie van legale cannabis mensen! De nieuwe wietsponsor van 1. FC Union Berlin zet zich al jaren in voor het destigmatiseren van cannabis als medicinaal product, dat een nuttig alternatief of aanvulling kan zijn op andere behandelvormen voor patiënten, met name patiënten met chronische ziekten.

“Samen met Union zullen in de toekomst informatiecampagnes, discussieformats en educatieve initiatieven worden gelanceerd om zoveel mogelijk mensen bewust te maken van een doordachte benadering van dit onderwerp”, belooft de Berlijnse voetbalclub ons zelfs op de eigen website.

‘Nauwe band tussen sport en gezondheid’

Ook aan de cannabiskant van het unieke partnerschap is men enthousiast over de sponsordeal. “We zijn erg blij om deel uit te blijven maken van de Union-familie en de nauwe band tussen sport en gezondheid te gebruiken om mensen voor te lichten”, verklaart Finn Hänsel, oprichter en algemeen directeur van avaay Medical.

“Berlijn is de thuisbasis van ons bedrijf, en Union Berlin staat, als geen andere club, voor het verbinden van mensen in onze stad en het samenbrengen van iedereen in het An der Alten Försterei stadion. Voor ons is dit ideaal om mensen uit alle lagen van de bevolking te bereiken.”

Beter informeren en doorbreken van vooroordelen

Maar denk vooral niet dat ze aan de voetbalkant totale nitwits zijn ten aanzien van wiet en de sponsor alleen voor het geld hebben aangetrokken.

“Mensen voorlichten over het verstandige gebruik van medicinale cannabis als onderdeel van medisch begeleide therapieën, maar ook over de risico’s van oneigenlijk gebruik, is een belangrijk aandachtspunt. Als onderdeel van onze samenwerking ondersteunen we avaay Medical bij het beter informeren van mensen en zo het doorbreken van vooroordelen”, zegt Bernd von Geldern, marketingdirecteur bij 1. FC Union Berlin.

Check die reclameborden langs het veld dan, mooi toch!

Hoe dan ook, wij zijn per direct groot fan van deze Berlijnse voetballers!

(advertentie)